.. يمكنك الإنضمام لعالم سُكر بنات من خلال التسجيل من هنا | نسيت كلمة المرور ؟



قصص و روايات - قصص قصيره قصص , قصيره , قصص و خيال , قصص عربية , خيال , غراميه , قصة ,قصص الانبياء,قصص واقعية , قصيره,قصص مضحكه , قصص اطفال ,قصص طريفة , قصص رومانسية , قصص رومانسية , قصص حب , قصص سكر بنات .


إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع

قديم 12-12-2013, 22:47 PM   المشاركة رقم: 21 (permalink)
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
مراقب قسم الشعر والخواطر
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية saad_saad

البيانات
التسجيل: Jul 2011
العضوية: 10070
المشاركات: 18,443 [+]
بمعدل : 7.17 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 122
نقاط التقييم: 149
saad_saad will become famous soon enoughsaad_saad will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
saad_saad غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : saad_saad المنتدى : قصص و روايات - قصص قصيره
افتراضي رد: مجموعه من الحلقات يوميا

الحلقه الثامنه عشر



منى: بس انت ذاكر وانت تنجح, متضيعش وقتك.


احمد: اذاكر مين يا بنتي , هى الكليات بالمذاكرة, انتي شكلك بتاكلي الكتب, ربنا يحفظنا.

منى: ههههه, لا والله ماباكلش حاجة , بس انا شايفة انك المفروض تنجح السنة دي , دا حتى يبقي عيب لو طولت عن كدة , انا هتخرج قبلك.

أ* متفوليش الله يخليكي

احمد: وهو انا اطول تتخرجي قبلي.

منى: مانت متعود الدفعات داخلة خارجة عليك, وانت شفت منهم كتير, فاكر لما شتمت واحد وطلع معيد.

احمد: ااااااااهه, والله الواد دا كان رخم في الكلية ومكنتش عارف انه اتعين خلاص, والواطي السنة الي فاتت خلا الدكتور يشيلني المادة, بس انتي ايه الي عرفك بالموضوع دا.

منى: شيري, وبعدين انت مفضوح اصلا.

احمد: الله يسامحك يا شيرين , وقالتلك ايه عنى كمان.

م*انك رمرام

منى: مفيش , شوية حواديت كدة.

أ*قالتلك على موضوعي معاها؟

احمد: زي ايه؟.

منى: يعني انك فاشل وبتاع بنات ,هههههههههههههه.

م* انا مش بهذر قالتلي فاشل وبتاع بنات

احمد: دا اقل حاجة عندي, لا بجد قالتلك ايه؟.

منى: قالت انك خدوم وكده وجدع , بس ...يعني... مبتنقيش البنات الي تعرفهم.

م*لما نشوف هترد تقول ايه

احمد: انا؟؟؟؟, طيب دانا بعرف احلى بنات في الجامعة, انا مفيش بنت عرفتها كانت وحشة.

أ*انا مبنقيش؟؟؟؟؟؟

منى: هي يمكن ماكانتش بتتكلم على الشكل.

م* ياتافه وسطحي

احمد: اااه, دا عشان ... انا فاهم ..

منى: فاهم ايه؟.

احمد: لا دا موضوع كدا.

منى: لا بجد قول.

احمد: بس توعديني متقوليش لشيري, احلفي.

منى: والله ماهقولها ,قول بقي.

احمد: اصل كان فيه بينا موضوع كده, اول مادخلت شيري الكلية, بس يعني هو عدا بالنسبة لي , ممكن تكون هي لسه.

منى:..................

احمد: انا هفهمك , في اول الكلية شيرين كانت معجبة بيا وبعتتلي واحدة صاحبتها تقولي ,معرفش بقي كانت بتحاول تسبت لنفسها ايه,بس انا قلت عيب احنا اصحاب ومينفعش اعط مع واحدة صاحبتي , مع انها كانت جديدة ع الشلة.

أ*زي حضرتك كدة بالظبط

احمد: فقلتلها , معلش يا شيري احنا اصحاب , ومينفعش افكر فيكي غير كدة ,ومن يوميها هي ممشيها اصحاب بس ما افتكرش انها ناسياهالي, فعشان كدة تلاقيها بتظبطنى في الكلام.

لقد سمعت منى هذه القصة بالطبع من فم شيرين ولكن بتفاصيل اخرى , وهي التفاصيل الحقيقية, ولكن احمد, اراد اولا ان يحفظ ماء وجهه, ثانيا ان يدمر نظرة منى لشيرين ,وبالتالي ثقتها فيما ستخبرها به من اخبار ان علمت ما بينهما او حتى نيته, فقد كان لها معه عهد طويل , وعلى الرغم من انها من اقرب البنات الى قلبه في الكلية الا ان ماذا عساه سيفعل, الغاية تبرر الوسيلة, اليس كذلك؟.

منى: بس شيري كانت مرتبطة بقالها سنتين .

م* ايه دا بقي؟؟

احمد: اه , الواد اسامة, منا عارف, ماهو دا بعد الموضوع دا ما حصل.

منى: بس هي سابته خلاص من زمان, وهتتخطب لواحد اسمه محمود.

احمد: اه بس هو الي سابها مش هي الي سابته.

منى: بس شيرين , صاحبتك مش كدة.

احمد: اه , طبعا , احنا كلنا هنا اصحاب في بعض, بس دا سر يا موني , اوعي بجد تقولي لحد.

منى: متخافش انا مش هقول.

*******************

سارة : دا عيل واطي وزبالة.

منى: ايه ياسارة متشتميهوش.

سارة: يعني هو حد يتكلم عن زميلته كدة؟

منى: هو مقالش حاجة هو حكى الموضوع , وهي حكت الموضوع ,انا مش عارفة اصدق مين فيهم.

سارة: شيري طبعا , وهي مصلحتها ايه انها تكذب عليكي؟.

منى: وهو مصلحته ايه؟, انا بس مستغربة لان لو هي شايله منه , وهو شايل منها , ليه هما اصحاب لغاية دلوقتى؟.

سارة: اديكي انتي بتتكلمي وتردي على نفسك, لو الموضوع كان توقيعة زي ما قالت شيري فالوضع ممكن يتصدق , اما لو كانت هي الي باعتة صاحبتها زي ما ايمو قال يبقي الوضع مش واقعي اصلا.

منى: يووووه, انا مش عارفة بقي.

سارة: انتي الي عايزة تصدقى احمد بتاعك دا, انتي حرة خليه يخسرك اصحابك و دى اول السلم , مش بعيد بكرة ييجي يقولك سارة بتبعتلي جوابات.

منى: متبقيش غلسة انتي كمان












توقيع : saad_saad






عرض البوم صور saad_saad   رد مع اقتباس


قديم 12-12-2013, 22:48 PM   المشاركة رقم: 22 (permalink)
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
مراقب قسم الشعر والخواطر
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية saad_saad

البيانات
التسجيل: Jul 2011
العضوية: 10070
المشاركات: 18,443 [+]
بمعدل : 7.17 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 122
نقاط التقييم: 149
saad_saad will become famous soon enoughsaad_saad will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
saad_saad غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : saad_saad المنتدى : قصص و روايات - قصص قصيره
افتراضي رد: مجموعه من الحلقات يوميا

الحلقه التاسعه عشر


دب الخوف في قلب منى من كلام سارة , من الصادق ياترى؟, وشعرت ببعض الشك في شيرين , بينما لم يطاوعها قلبها للشك في احمد , فحاولت عدم التفكير بالامر , وكأن شيئا لم يكن , وعادت للتخدير الذي يقوم به احمد عليها, ومكالماته التليفونية التى بدأت تطول وتطول, وقد تصبح اكثر من مرة في اليوم , بسبب وبدون, وقد يتصل فقط ليخبرها بما فعله طوال اليوم .

اما احمد, فكانت خطتة تمشي على اتم وجة, هاهو ذا وصل الي منتصف الطريق , بدأ يتعرف على منى اكثر واكثر , فهو يحادثها يوميا , ولا يمل الحديث ابدا, فقد وجد طريقة لاستدراجها في الحديث عن نفسها, كان يتحدث عن نفسه , وعما يفعله , وكأنه يعطيها تقريرا يوميا , فما كان منها الا ان تجيب ببعض ما فعلته, او تتحدث عن نفسها او اخوتها, وهو يخزن هذه المعلومات في رأسه, فقد كان هذه هو المطلوب , وبدأت منى الغامضة تنكشف امامه , وبدأ يشعر رويدا رويدا, بمدى سذاجة الفتاة وحسن تربيتها, وحدث هذا حين دخل مؤمن عليها ذات مرة وهي تتكلم فاغلقت الهاتف , وبعد ذهابه عاد احمد يتصل.

احمد: ايه يا بنتي, الخط قطع؟

منى: لا ,دا مؤمن دخل الاوضة فقفلت.

احمد: وايه يعني؟.

منى: يا سلام ,ولما يسألنى بتكلمي مين اقوله ايه؟.

احمد:قوليله واحد زميلي في الكلية.

منى: وانا بكلم واحد زميلي في التليفون ليه؟.

احمد: قوليله اي حاجة , بسأله عن حاجة , او اي حاجة تانية.

منى: انت عايزني اكذب عليه؟.

أ*امال انتي الي عملتيه دا كان ايه يا فالحة

احمد: طيب قوليله الحقيقة.

منى: انت اتجننت , انت عايزني اقوله ...........

م* صحيح يامنى , هتقوليله بكلمه ليه, بكلمه بالساعات وكل يوم ليه

وهو ماله , انتي مبتعمليش حاجة غلط

ولما هو مش غلط انا خفت وقفلت ليه

ولما هو غلط بتعملي ايه ع التليفون لسه

احمد:ايه يا موني سكتى ليه؟.

منى: لا مفيش سيبك انت من الموضوع دا.

احمد: بس انا عايز اتكلم في الموضوع دا.

منى:........................

احمد: انا بصراحة كنت عايز اتكلم في الموضوع بقالي مدة بس كنت مستني وقت مناسب, وانا خايف افضل استني الوقت المناسب وميجيش.

منى:موضوع ايه؟.

احمد: منى, بصراحة , انا كان الاول مش في دماغي , بس من فترة كدة , انا بدأت اخاف غلى نفسي ,انا عمري ماكنت كدة,وكنت خايف ان اليومدا ييجي وعرفش اتكلم.

منى: احمد, انا مش فاهمة حاجة.

م*ربنا يستر

أ*اهو عشان احمد دي انا مش هرحمك

احمد: منى , انا كنت فاكر في الاول اني متهيألي , بس بقالي مدة متأكد.

منى: فيه ايه؟

احمد: منى انا مشدود ليكي اوي, انا اول ما حسيت بكده حاولت ابعد ,لوتفتكري فيه فترة مكنتش بكلمك فيها, بس مقدرتش لقيتني بدل ما بكلمك في اليوم مرة بكلمك اكتر من مرة, ولقتني بحب اشوفك,وعايز اقرب منك, صدقيني انا مش كده, ومكانش دا قصدي انه يحصل, بس مش بايدي, انا كنت خايف اقولك لا تصديني وساعتها مش عارف هعمل ايه, بس انتي كان لازم تعرفي, انا بقولك ومش مستني منك رد, منى انا بجد معجب بيكي, وانتي فعلا غيركل البنات الي عرفتهم ,مش كلام افلام زي مابيقولو, انا عمري ما استريحت لحد زي ما استريحتلك , انا عارف انك اكيد ياما سمعتى الكلام دا ,ويعني.........منى.... انا مش عارف اقولك ايه بصراحة, انا عمري ماكنت مرتبك قدام بنت كدة بس انا والله عمري ما حسيت ناحية بنت زي ما انا حاسس ناحيتك.

أ* هووووف..... انتي لو حجر بقي برده متقدريش ع الكلمتين دول

م*آ.......آآآآآ...آ

منى:................................................. ..................

احمد:انا عارف اني اتعديت حدودي , بس دا الي انا حسيته وكان لازم اقوله, لو مش عايزة تردي براحتك, انا مكنتش منتظر منك رد اصلا , انا ...........,انا بجد مش عارف اقول ايه, انا يامنى بجد مكانش نفسي ان دا يحصل, وانا اسف اذا كنت ضايقتك, وانا بجد مرتبك , فاعذريني, انا جازفت وكشفتلك نفسي ومشاعري , بس انا مش قادر اخبي عليكي , واكلمك عادي , كأن مفيش حاجة في قلبي ليكي, وبعدين انتي قريبة منى اوي, متفتكريش ان كان سهل عليا اني افاتحك في الموضوع .

منى: ...............

أ*انتي اتخرستي ليه

م* انا.... يعني.....

احمد:بصي يا مني انا مقدر موقفك وانا مش هضايقك اكتر من كده, انا هقفل , ولما تقدري تردي عليا , معرفش بقي.... ابقي اكلمك او تكلميني بس انا دلوقتى هقفل واسيبك تفكري , لان واضح اني احرجت نفسي واحرجتك معايا.

أ*انطقي بقي يا بت,انا هقفل بجد, ربنا يهديكي

منى:...................

م*ياسلام ,انت تعملها وتجري

احمد: انا هقفل؟؟؟.

منى:سلام يا احمد.

أ*سلام ايه انتي صدقتى

احمد: باي يا منى












توقيع : saad_saad






عرض البوم صور saad_saad   رد مع اقتباس

قديم 12-12-2013, 22:49 PM   المشاركة رقم: 23 (permalink)
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
مراقب قسم الشعر والخواطر
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية saad_saad

البيانات
التسجيل: Jul 2011
العضوية: 10070
المشاركات: 18,443 [+]
بمعدل : 7.17 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 122
نقاط التقييم: 149
saad_saad will become famous soon enoughsaad_saad will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
saad_saad غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : saad_saad المنتدى : قصص و روايات - قصص قصيره
افتراضي رد: مجموعه من الحلقات يوميا

الحلقه العشرين

أ* انت ليه اتسرعت, مكانش المفروض تنطق دلوقتى خاااااااالص

اعمل ايه بقي الي حصل

اديك اتدبست والبت ما نطقتش,وممكن الموضوع كله يتفرقع دلوقتى, مش كنت تستنى تتأكد انها بتحبك

بتموووت فيا , ايه رأيك بقي

طب لما نشوف

.............................

...................

تفتكر هي هتعمل ايه دلوقتى

انا عارف في المصيبة الي انت هببتها دي

بس انا كنت بتكلم بجد , انا نص الكلام الي قلته حقيقة مش كده برضه

والله يا حبيبي انت ادرى بنفسك , انت هتقع لي فيها وتيجي تستنجد بيا؟

انا موقعتش فيها بس هي عاجباني بجد

طيب بص انت تكمل عليها النهاردة متسبهاش عشان تبقى ضربت على الحديد وهو سخن

ماشي, باليل ابعتلها الرسالة, قشطة كده يا كبير؟

قشطة يا ايمو

****************

م* يانهار ابيض ....وابيض ليه دا اسود

ايه ايه ,مالك كده عاملة مناحة, مش تحمدي ربنا

على ايه؟,انا مش فاهمة حاجة

انتي هتستعبطي , الواد وطلع معجب بيكي زي مانتي معجبة بيه ,ايه الي حصل بقي , دلوقتى لما اعترفلك بقي كخة, كان عاجبك بس وهو تقلان عليكي

لا طبعا, بس هو .....مش عارف ينقي الوقت, حد يخبط حد بالكلام كدة, وعامل زي الراديو معرفتش ارد عليه

مش انتي الي عملتي فيها خرسا, الواد قعد يكلمك وانتي ساكته

كنت هقوله ايه يعني, وانا والله كمان دايبة فيك تعالي نتجوز

لا, بس كنتي متبانيش هبلة اول مرة تسمعي كلام حلو

طيب ما هو مكانش اول مرة اسمع كلام حلو

امال اتغابيتي ليه؟

اهو الي حصل بقي, المهم دلوقتى هنعمل ايه؟

انا مالي, شوفي انتي عايزة ايه

مش عايزة حاجة

ياسلام, تبقي هتموتي على الولد واول ما يقولك كلمة حلوة تقولي ,معلش مش عايزة حاجة

اعمل ايه انا طيب

تحضري كلمتين تردي عليه بيهم ,لانه هيفتح الموضوع دلوقتى او بعدين

اقوله انسي يا احمد احنا اصحاب صح؟

يا سلام هيقوم احمد ينسي وترجعو اصحاب تاني

ايوة

يا حلاوتك, اولا كدة,بعد الي حصل دا مبقاش ممكن ترجعو اصحاب اصلا, ثانيا لو رفضتيه ممكن متشوفيهوش تاني خالص

ياخبر ابيض

امال انتي فاكرة ايه, ثالثا لو قلتيله مع السلامة ممكن يتكلم عليكي ويقول كانت بتكلمني بالساعات على التليفون وهو عنده حق

كنا بنتكلم عادي , احنا عمرنا ما اتكلمنا في حاجة خارجة

انتي هتضحكي عليا ولاعلى نفسك, هو فيه اصحاب بيتكلمو في التليفون بالساعات

مش كان في الاول عادي ردي ردي, دلوقتى الكلام اتغير؟؟

ياحبيبتي انتي كنتي فاهمة من الاول بس كنتي عاملة مستهبلة,انا كنت بنصح وانتي الي بتعملي الي انت عايزاه, انتي الي كنتي عايزاه يقولك كدة

انا؟؟؟؟؟

لا ,انا؟؟؟, طبعا كنتي عايزاه وكنتي بتشجعيه , واهو الي انتي عايزاة حصل , شوفي بقي هتردي تقولي ايه, ومتطلبيش منى اطلعك من المشكلة

انا عايزة نفضل اصحاب وميفتحش الموضوع تاني

لو شايفة انه ممكن جربي

يااااااربي اعمل ايه, انا محتارة اوي

وفرحانة اوي

نعم؟؟؟

ايوة, تنكري انك فرحانة

وانا هكدب ليه, طبعا فرحانة ,بس برضة محتارة

خلاص سيبك انتي وشوفي هو هيتصرف ازاي

صح كده, اما اشوف هو هيعمل ايه ,مش يمكن يطنش على الموضوع خالص

ايوه كده

قاطع حبل افكارها صوت رسالة على الموبايل , فتحتها فاذا بها من احمد:

"بحبك"












توقيع : saad_saad






عرض البوم صور saad_saad   رد مع اقتباس

قديم 13-12-2013, 16:06 PM   المشاركة رقم: 24 (permalink)
المعلومات
الكاتب:
اللقب:
مراقب قسم الشعر والخواطر
الصورة الرمزية
 
الصورة الرمزية saad_saad

البيانات
التسجيل: Jul 2011
العضوية: 10070
المشاركات: 18,443 [+]
بمعدل : 7.17 يوميا
اخر زياره : [+]
معدل التقييم: 122
نقاط التقييم: 149
saad_saad will become famous soon enoughsaad_saad will become famous soon enough
 

الإتصالات
الحالة:
saad_saad غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : saad_saad المنتدى : قصص و روايات - قصص قصيره
افتراضي رد: مجموعه من الحلقات يوميا

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قطعة شوجر اضغط هنا لتكبير الصوره
القصة روعة بجد

انامتابعة بس يا ريت

تنزل الحلقات بسرعة

علشان عايزة اعرف اخرتها

ايه مع ايموووو وموني
لرقة احرفكِ..طغيان احتل كل شيءِ هنا من منصفحٍ..واحرفٍ..واسطرٍ..وقلب ْ..
ممنون لمروركِ..وسعيد جدا لعبوركِ..اللطيف يارقيقة

لروحكِ..من بساتين النرجس..باقات تلُفُّـــه












توقيع : saad_saad






عرض البوم صور saad_saad   رد مع اقتباس
إضافة رد

Tags
الحلقات, مجموعه, من, يوميا

الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
حريم السلطان الجزء الثانى جميع الحلقات بث مباشر اون لاين يوسف المساااكنى برامج كمبيوتر - برامج مجانية 0 11-02-2013 17:34 PM
تحميل ناروتو الحلقات Naruto Shippuden 274 & 273 abdo629 منتديات انمي - أنمى - صور انمى 0 09-08-2012 14:46 PM
مسلسل أبـواب الـخـوف(جميع الحلقات)مشاهدة مباشرة besterboy2020 سكر بنات للمواضيع العامة - قسم العام 0 17-07-2011 17:12 PM
طاش ما طاش 17 - أسماء الحلقات - صور‎ دمعة المفارق صور الفنانين - صور المشاهير 4 24-06-2011 21:41 PM


الساعة الآن 12:30 PM.

مواضيع مميزة | مواضيع عامه | حوادث | تعارف | اخبار | منتديات عالم حواء | عالم حواء | منتدى صبايا | اكسسوارات | ادوات التجميل | بيت حواء | العاب طبخ | عروس | ديكور | مطبخ حواء | اعمال يدوية | طب و صحة | عالم الطفل | الحمل والولادة | المنتدى الادبي | همس القوافي | خواطر | قصص | منتديات الصور | نكت | صور×صور | سياحه | منتديات انمي | سيارات | برامج مجانية | توبيكات | رسائل | تصاميم | موضة للمحجبات | تواقيع بنات | غرف نوم | رسائل حب | اخر موضة للمحجبات | مدونة | اجمل صور الاطفال | مكياج عيون | فساتين خطوبة | صوررمنسيه | لفات طرح

المقالات أو المشاركات أو الآراء المنشورة في شبكة منتديات سكر بنات بأسماء أصحابها أو بأسماء مستعارة لا تمثل بالضرورة الرأي الرسمي لشبكة سكر بنات بل تمثل وجهة نظر كاتبها

.
يمنع نشر اي كراك او انتهاك لاي حقوق ادبية او فكريه ان كل ما ينشر في منتديات سكر بنات هو ملك لاصحابه



Powered by vBulletin® Version 3.8.7 Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.3.0 ©2009, Crawlability, Inc.